Halloween Cheesecake swirl brownie.




Jeg fik sådan lyst til at bage denne kage, da jeg så en video på Youtube. Opskriften har jeg dog set for et stykke tid siden inde på en af de blogs jeg jævnligt besøger. 

Nu da Halloween er lige om hjørnet, valgte jeg at dekorere den pasende til det. Jeg har sådan en skellet-chokoladeform fra Wilton, som jeg smeltede lidt hvid chokolade til, så jeg kunne lave lidt skelletter.. :)




Cheesecake swirl brownie:
- 250 g Smør
- 300 g Mørk chokolade
- 390 g Sukker
- 6 Æg
- 210 g Mel
- 3 spsk Kakao
- 1 knsp Salt
- 1 spsk Vanilleekstrak
- 160 g Ekstra chokolade (Skal ikke smeltes!)

1. For en lille bradepande med sølvpapir og smør det med lidt fedtstof.
2.Smelt de 300 g chokolade forsigtigt, enten i mikroovn eller i et vandbad og rør smørret helt ud deri. Massen skal være blank og ensartet.
3. Pisk sukker og vanille i og herefter æggene et ad gangen. 
4. Rør kakao, mel og salt i.
5. Tag 1/3 af dejen fra og gem til senere.
6. Rør det ekstra groft hakket chokolade i dejen og fordel den i bradepanden.

Cheesecream:
- 400 g Flødeost
- 2 Æg (Små)
- 150 g Sukker
- Korn af en vanillestang
- Pastafarve (Jeg har valgt at bruge rød, men du kan bruge, hvad du har lyst til :) )



1. Pisk det hele sammen, bare piske piske piske.. 
2. Fordel cheesecreamdejen oven på browniedejen.
2. Hæld den sidste browniedej over cheesecreamdejen.
3. Kør en gaffel eller lign. på kryds og tværs igennem dejen, så det bliver lidt blandet.
4. Bag kagen ved 180 grader (varmluft) i 30-35 min. og lad den køle helt af før den skæres.

Server gerne med en klat vanilieis, det hjælper til den lidt tunge kage.. :) 



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.