Snickerskage..:)

Forleden dag havde min chef fødselsdag, så hans kone havde bagt kage til vores afdeling. Og da han elsker Snickers, blev det en Snickerskage. Jeg havde aldrig smagt smagt denne kage før, men nøøøj, hvor er den lækker. Muligvis en smule tung, men utrolig lækker. :)



Så da manden Morten skulle på tur (og da han elsker Snickers) ville jeg selvfølgelige bage kagen til ham og gutterne. Den blev lækker og meget godt modtaget. :)

Lys bund:
- 4 dl Sukker
- 200 g Smør
- 3 Æg
- 4 dl Mel
- 1½ tsk Bagepulver
- 300 g Saltede Peanuts

1. Pisk sukker og smør blød, skummede og hvidt
2. Pisk hvert enkelt æg i af gangen, pisk grundigt mellem hvert æg.
3. Bland mel og bagepulver og vend det  i massen med en palet til dejen er ensartet
4. Hæld dejen i en smurt form 25x35 cm, og fordel peanuts hen over.
5. Bag bunden i en forvarmet ovn på 200grader i 15-25 min. i midterste rille. (Tjek med en tandstik).

Mens bunden bager laves karamellen.

Karamelet::
- 1 dl Lys sirup
- 1 dl Fløde
- 50 g Sukker
- 2 tsk. Vaniljesukker
- 2 spsk. Kakao

- 200 g Chokolade

1. Bland alle ingredienser i en gryde.
2. Varm over jævn varme, lad det koge i 8 min. mens du røre. (Karamellen bliver meget tynd når den er meget varm)
3. Lad bunden og karamellen køle lidt af, inden du hælder karamellen ud over bunden.
4. Når kagen er helt afkølet, overtrækkes den med smeltet chokolade. Når chokoladen er størknet, er kagen klar til at spise.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.