Hokkaidogræskar fritter.

Jeg elsker at prøve nye opskrifter. Jeg bruger instagram, nettet eller venner til at finde lidt ekstra inspiration.


Opskriften på disse hokkaidogræskarfritter har jeg hørt om gennem venner, og set flere gange på instagram. Så de skulle selvfølgelig prøves. Jeg syntes de blev vildt lækre, og vi vil helt sikkert lave dem igen. :)

Hokkaido fritter:
- 1 hokkaidogræskar (Jeg brugte et helt til 2 pers. )
- Olie
- Salt
- Peber

1. Flæk græskarret og skræl det (man kan også nøjes med at skrubbe det godt rent)
2. Fjern det løse kød. (Såsom kernerne og de løse "tråde")
3. Skær nu fritter i en tykkelsr af 5-7 mm.
4. Put fritterne i en fryse pose sammen med olie, salt og peber, og ryst godt
5. Fordel på en bradepande beklædt med bagepapir.
6. Bag i ovnen 30 min ved 180 grader varmluft (til de er godt sprøde)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.