Mandler mandler og atter mandler

Jeg elsker simpelthen mandler i alle afskygninger. Så jeg har prøvet mig frem med lidt forskellige lakrids mandler.

Sunde lakrids mandler:
- Mandler
- Lakrids pulver (Jeg brugte lakrids rods pulver)
- Lidt olie

1. Varm en pande op og rist mandlerne pp den tørre pande. Ca. 5-7 min.
2. Hæld lidt olie over mandlerne og rist mandlerne lidt videre i et par minutter. 
3. Drys lakrids pulveret over mandlerne og røst panden.
4. Lig mandlerne over på et stykke bagepapir og lad dem tørre, for lidt ekstra lakrids smag kan du drysse lidt ekstra over dem.
5. Opbevares i en lufttæt beholder.



Mandler med hvid chokolade og lakrids:
- Mandler
- Hvid chokolade
- Lakrids pulver

1. Smelt den hvide chokolade og rør mandlerne deri.
2. Tag mandlerne en og en op og læg på et stykke bagepapir.
3. Inden mandlerne er helt tøre, puttes de i en pose og lakrids pulveret drysses over. Og posen rystes.
4. Opbevares i en lufttæt beholder. 



Tip. Jeg prøves mig også frem med fryse tørret hindbær. (Hakket til lidt grov pulver)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.