Porre & skinke tærte.

Jeg er så glad for tærte, men må ærligt indrømme, at jeg ikke er så god til at få dem lavet.


Jeg er blevet helt vild med bunden fra den broccolitærte, som jeg lavede til min fødselsdag. (Du finder den lige HER) Så jeg brugte den opskrift som grundopskrift, og fik lavet en super lækker porretærte, hvis jeg selv skal sige det.


Bund:
1 stor tærte (ca. 28 cm)
- 3 dl Grahamsmel
- 1 spsk. Hvedemel
- 1 tsk. Salt
- ½ dl smagsneutral Olie
- 1½ dl koldt vand

1. Start med at blande mel og salt sammen.
2. Derefter røres olien i. Tilsæt herefter vandet og rør den godt sammen
3. Når dejen er færdig, sættes den i køleskabet i minimum en ½ time.

Æggemassen:
- 3 Æg
- 2,5 dl Mælk
- 1 tsk Paprika
- 2 fed presset hvidløg
- Salt, peber

1. Pisk æggene sammen
2. Tilsæt derefter mælk, paprika, hvidløg, salt og peber, og pisk det hele godt sammen.

Fyld:
- 1 bundt Porre
- 1 bundt Forårsløg
- 1 pk Skinke i strimler
- 30-50 g Mozaralla ost

Sådan samler du tærten: 1. Tænd ovnen på 200 grader varmluft.
2. Start med at rense og snitte porrene, og overhæld med kogende vand og lad det stå et par minutter. Hæld derefter vandet fra.
3. Derefter snitter du forårsløgene fint.
4. Fordel dejen i en tærteform ved enten at rulle den ud mellem to stykker bagepapir, eller ved at trykke den ud i tærteformen.
5. Fordel de fintsnittede forårsløg i bunden.
6. Dernæst porrene, skinken og osten.
7. Til sidst hældes æggemassen ud over, og tærten bages i en forvarmet ovn ved 200 grader i 30 min.

Bon appetit!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.