Spinattærte med kylling og feta.

Mere tærte! Jeg er inde i en periode, hvor jeg bare har lyst til tærte hele tiden.
Og nu hvor jeg endelig har fundet en rigtig lækker bund (Her er den med broccoli og her med porre) som er dejlig nem, syntes jeg det er let som en leg at lave tærte.


Bund: 1 stor tærte (ca. 28 cm)
- 3 dl Grahamsmel
- 1 spsk. Hvedemel
- 1 tsk. Salt
- ½ dl smagsneutral Olie
- 1½ dl koldt vand

1. Start med at blande mel og salt sammen.
2. Derefter røres olien i. Tilsæt herefter vandet og rør den godt sammen
3. Når dejen er færdig, sættes den i køleskabet i minimum en ½ time.

Æggemassen:
- 3 Æg
- 2,5 dl Mælk
- 1 tsk Paprika
- Revet muskatnød
- Salt, peber

1. Pisk æggene sammen
2. Tilsæt derefter mælk, paprika, salt, peber, og revet muskatnød og pisk det hele godt sammen.

Fyld:
- 150-200 g frossent Spinat
- 350-400 g Kylling
- 100 g Feta
- 50 g revet Ost

Sådan samler du tærten:
1. Tænd ovnen på 200 grader varmluft.
2. Start med at skære kyllingen i strimler og brun det på panden. Overhæld det frosne spinat kogende vand og lad det stå et par minutter. Hæld derefter vandet fra og vrid spinaten for det sidste vand.
3. Fordel dejen i en tærteform ved enten at rulle den ud mellem to stykker bagepapir, eller ved at trykke den ud i tærteformen.
4. Fordel det afbrunede kylling i bunden.
5. Dernæst spinaten, feta og det revet ost.
6. Til sidst hældes æggemassen ud over, og tærten bages i en forvarmet ovn ved 200 grader i 30 min.



Bon appetit!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.