Brees Babaysitter cookies med peanutbutter.

Midt i December skulle jeg bage cookies til mandens kollegaer. For at det ikke skulle være de alm. Cookies, ville jeg prøve lidt andet. Jeg kiggede derfor et par af mine koge-bage bøger igennem. 
Jeg fandt denne lækre opskrift i min Desperate housewives bog. 

Jep, jeg er kæmpe fan og måtte selvfølgelig eje deres kogebog, og den indeholder mange gode opskrifter.


Babysitter cookies:
- 210 g Mel
- 1 tsk Bagepulver
- 110 g Smør
- 150 g Sukker
- 1 Æg
- 1 spsk. Vanilie ekstrakt
- 1, 8 dl Groft peanutbutter

-  Chokoladeknapper til pynt.

1. Forvarm ovnen til 175 grader, beklæd en bageplade med bagepapir. 
2. Rør mel og bagepulver sammen i en lille skål og sæt den til side. 
3. Bland smør og sukker i en større skål og pisk det cremet. 
4. Pisk herefter vanilje og ægget i, herefter pisket peanutbutteren i og så piskes det hele til en cremet blandning.
5. Til sidst tilsættes mel blandningen og det piskes grundigt sammen. 
6. Tag et 1,5 - 2 spsk dej og form det til en kugle og læg den på bagepladen. Tag herefter et glas og pres kuglen flad (ca. 6 cm i diameter) Gentag til der ikke er mere dej. 
7. Lav smileyer ved brug af chokolade knapperne. Drys med sukker på toppen af smileyen. 
8. Bag kagerne midt i ovnen i ca. 20 min. Til de er gyldne i kanterne. 


Bon appetit!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.