Pølsehorn med rugmel..

Sidste weekenden havde sådan en lyst til pølsehorn, og jeg havde selvfølgelig spottet en ny lækker opskrift i min nye bog "Spis dig i balance ". Dog har jeg ændret lidt i opskriften for at tilpasse den til, hvad jeg havde i mine køkkenskabe.. 


Pølsehornene er knap så luftige som almindelige pølsehorn, men de er stadig super lækre og så er de 
PCO venlige.

Pølsehorn: 10 stk
- 25 g Gær
- 2 dl Lunken vand
- 0.5 dl Rapsolie
- 2 Æg
- 0.5 tsk Salt
- 230-250 g Rugmel
- 50 g Havrekild
- 50 g Kamut mel

- 1 pk. Kyllingepølser
- 1 Æg til pensling
-  Sesamfrø til pynt 

1. Start med at opløse gæret i det lunkne vand.
2. Afvej så alt melet.
3. Tilsæt de øvrige ingredienser og slut af med melet. (Hold lidt af rugmelet tilbage)  4. Rør det hele godt sammen og slut af med at ælte det godt sammen. Sæt det herefter til hævning i 1 time.
5. Tag to stykker bagepapir og læg det ene på bordet og drys lidt rugmel hen over.
6. Del så dejen i to stykker og tag den ene klump og rul ud mellem de to stykker bagepapir.
7. Del så dejen i 5 lige store stykker og læg en pølse på hvert stykke og rul sammen. (Gør det samme ved den anden klump dej)
8. Læg pølsehornene på en bageplade beklædt med bagepapir og lad den efterhæve 15-30 min.
9. Pisk et æg og pensl pølsehornene og drys med sesamfrø. Bag dem ved 180 grader varmluft ovn i 15 min.

Bon appetit!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.