Skønne blomkålspølsehorn

Efter jeg har set utallige billeder af grønssagsbrød og pølsehorn inde på instagram, måtte jeg selvfølgelig selv igang i køkkenet.


Der er mange opskrifter på blomkålspølsehorn, men jeg har taget udgangspunkt i en, jeg fandt på instagram. Jeg har dog byttet nogle af ingredienserne ud med det jeg havde i skabet.. ;)

Blomkålspølsehorn: 10-12stk
- 1 Mellemstort blomkål
- 2 dl Mandler
- 1, 5 dl Sesamfrø
- 2 spsk HUSK
- 0.5 tsk Salt
- 0.5 tsk Bagepulver
- 4 Æg
- 1 pk Mini kyllingepølser (10 stk)

1. Start med at blende dit blomkål i en blender eller minihakker.
2. Derefter mandlerne og sesamfrøene
3. Bland det hele i en stor skål, og tilsæt salt, bagepulver og æg.
4. Når "dejen" er rørt godt sammen. Tager du en mellemstørrelse håndfuld "dej" og former rundt om pølserne.
5. Lig pølsehornene på en bageplade beklædt med bagepapir
6. Bag i 25 minutter ved 175 grader varmluft.


Bon appetit!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.