Stenalderbrød

Efterhånden har jeg hørt så meget om, hvor godt og lækkert stenalderbrød er. Jeg har flere gange set, at man kan købe en stenalderbrødblanding, som jeg gerne ville prøve.. Men da det kom til stykket, havde jeg faktisk det hele i skabene.


Og da jeg fandt ud af det, skulle jeg selvfølgelig prøve at lave stenalderbrød. Og hvem bedre at dele det med end jer? ;)

Stenalderbrød:
- 175 g Mandler
- 100 g Græskarkerner
- 100 g Hørfrø
- 100 g Solsikkekerner
- 75 g Sesamfrø
- 2 spsk Husk
- 0.5 dl Olivenolie
- 5 Æg

Tip: Du kan skifte 75 g af mandlerne ud med valnødder.

1. Pisk æggene sammen
2. Tilsæt de øvrige ingredienser
3. Hæld dejen i en rugbrødsform
4. Bag brødet ved 160 grader i ca. 40 min.


Bon appetit!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.