Banan Kage..

Bare lige lidt hygge.. :)

Normalt laver jeg kun banan muffins. Dette er fordi, at jeg finder det nemmere, end at skal bage en hel kage. Det tager jo meget længere tid, og så har jeg fået det ind i hovedet, at det er meget mere besværligt.

Men det er det jo i virkeligheden ikke, det er omtrent ligeså nemt.. :)

Banan kage:
- 3 Bananer
- ½ dl Kold kaffe
- 150 g Blødt smør
- 250 g Sukker
- 3 Æg
- 300 g Mel
- 1½ tsk Bagepulver

- Evt. 150 g Mørk chokolade (Til overtræk)

1. Tænd ovnen på 175 Grader, Smør formen.
2. Mos bananerne med kaffen.
3. Rør smør og sukker skummende.
4. Rør æggene i et af gangen
5. Bland mel og bagepulver, rør derefter melet og de moste bananer, sukkerblandingen.
6. Hæld dejen i formen.
7. Bag kagen på en af de nederste ribber i ovnen i ca. 1 time
8. Lad nu kagen køle af, og overtræk med smelte chokolade.





Kommentarer

  1. NEEEEJ Hvor ser den lækker ud, sidder og savler over den sammen med nogle veninder i stedet for at følge med i timen :P Jeg tror jeg bager sådan en efter skole.

    SvarSlet
  2. Den smager rigtig rigtig rigtig godt og den er let at lave! :D

    SvarSlet
  3. Jep. Den er utrolig lækker. ..;)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.