Chia konfekt.

Lidt sundt fredagshygge. Jeg er blevet utrolig glad for daddelkugler; i alle smage og former. Så jeg søger ofte efter nye tips og ideer på nettet. Her har jeg fundet en del inspiration


Jeg faldt over disse kugler med chia frø på, som er vildt lækre. De har en kraftig smag af kakao, og frøene og mandlerne giver et dejligt knas. Her er et link til mine andre konfektkugler. :)

Chia konfekt:
- 10 dadler  (Tørrede dadler kan også bruges. Men de gør dejen lidt mere løs/tør, og dette gør, at man skal bruge lidt flere kræfter, når kuglerne skal trilles)
- 1 god håndfuld nødder (jeg brugte mandler)
- 1, 5 spsk kakao pulver
- 1-2 spsk chia frø

1. Det hele blendes i en minihakker eller foodprocessor.
2. Form kuglerne
3. Slut af med at drysse med lidt ekstra chia frø. Jeg anbefaler, at de stilles på køl inden de nydes, da de godt kan blive en del klistret.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.