Sund og grov udgave af en hindbærsnitte

Jeg har i flere uger haft lyst til hindbærsnitter, men jeg vil jo også godt, at det ikke er så godt, nu da jeg prøver at smide de sidste par kilo. 

Så jeg har været på udkig efter en sundere udgave. Jeg fandt denne opskrift efter et smut på google. 
I dag skulle den afprøves. :) 

Jeg syntes selv, de er blevet super lækre, og manden har også godkendt dem. Man skal dog huske at det er en grov udgave, så de kan ikke helt sammenlignes med almindelige hindbærsnitter. Men gode, det er de! 

God fornøjelse. :)



Hindbærsnitter: 8-10 stk

- 150 g Fuldkornshvedemel
- 100 g Grahamsmel
- 70 g Sukrin melis (Eller flormelis)
- 4 spsk Mælk
- 2 æg
- 3 spsk olivenolie

Fyld:
- Frosne hindbær til at koge ud. (Eller hindbærmarmelade)


1. Bland ingredienserne sammen til en masse
2. Del massen i to og smør hver del ud på en bageplade. (I et A5 papirs størrelse)
3. Bag dem i en forvarmet ovn ved 200 grader i ca 12 min
4. Fordel hindbærmarmelade eller andet fyld på den ene del, og smæk derefter den anden del ovenpå
5. Lav glasur og smør ovenpå og skær dem ud i snitter mens de stadig er lune.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.