Sunde og utroligt lækre cookies

Jeg er jo selvfølgelig VILDT kageglad (ellers havde jeg jo ikke oprettet min blog. ;) )
Men når det er sagt, skal man jo til tider passe lidt på med for meget kage. Så derfor har jeg været på udkig efter lidt sundere udgaver af diverse kager.

Jeg faldt over denne hjemmeside, som er et sikkert hit, med utrolig mange, lækre opskrifter. Det er også her jeg har fundet denne opskrift.


Jeg valgte at bage disse utrolige lækre cookies. Som gik rent ind hos min kære mand, da han kom hjem fra job. 


Cookies: ca. 10 stk.
- 2 Æg
- 70 g nødder (Mandler el. Hasselnødder)
- 1 håndfuld havregryn
- 1 spsk. honning
- 1 tsk. vaniljepulver
- 1 tsk. bagepulver
- 1 knivspids salt
- 1 god håndfuld mørk chokolade (Kan byttes ud med tørrede bær fx. morbær)

1. Kør nødderne til groft mel i en minihakker.
2. Blad resten af ingredienserne sammen .
3. Form cookies på en bradepande med bagepapir
4. Bag ved 175 grader varmluft i ca 10 minutter. (Til de er gyldne)

Kommentarer

  1. Kan man godt bare bruge en blender til nødderne? jeg har nemlig ikke nogen minihakker... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tag heller en kniv og hak dem, idet det ikke er sikkert din blender kan klare presset. Der skal helst være væske når du blender.. :)

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Kom nødderne i en pose. Læg den under et spækbræt. Slå med en kødhammer på spækbrættet (brug den flade side af hammeren) til du har knust alle nødderne. Virker bedst med hasselnødder. Mandler er for "bløde".

    SvarSlet
  4. Kan du godt få dem sprøde? Vi har lige bagt dem og de smager dejligt men er bløde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt svært. For det meste bliver de dejlig bløde.. 😊

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.