Meatza - GUDEaftensmaden.

I weekenden så jeg den lækreste meatza inde på instagram. Så det skulle jeg selvfølgelig prøve at lave. Der skulle ikke megen overtalelse til hos Manden (og med god grund) 


Hold pokker den er lækker! 



Jeg fik inspirationen fra instagram, men tog udgangspunkt i, hvad vi lige havde lyst til. Det er virkelig kun fantasien der sætter grænser. 

Meatza: 2-3 pers.
- 900g Oksefars (Magert)
- 3 æg
- 2 tsk HUSK
- Salt
- Peber
- Oregano
- Chili
- 4 fed Hvidløg

Fyld:
- Frisk mozaralla
- Lufttørret skinke
- Salat mix
- Tomat
- Agurk
- Evt. Dressing

1. Hak hvidløgene fint og bland det i farsen sammen med de andre ingredienser.
2. Form farsen til en stor bund (fu kan også forme flere små bunde) og læg den på en bradepande.
3. Bag meatzaen ved 180 grader varmluft i 30 min.
4. Tag meatzaen ud og fordel den fintskårede friske mozaralla og skinken på, og bag i yderlige 8 min
5. Tag meatzaen ud og pynt med salat, tomat og agurk.

Du kan forresten finde mig på istagram, under Malene888

Bon appetit! 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.