Fantastisk grov dej til pølsehorn eller pizzasnegle.

Sidste søndag blev brugt på en masse bagning, fordi jeg havde brug for lidt nyt til madpakken istedet for rugbrød. Så jeg afsatte min søndag eftermiddag til lidt bagning. Det endte med, at jeg fik bagt 20 pølsehorn og 24 pizzasnegle.


Jeg tog udgangspunkt i min favoritopskrift på pølsehorn, men jeg lavede den lidt om. Du kan finde den originale opskrift lige HER

20 grove pølsehorn eller
24 grove pizzasnegle:
(Jeg lavede en dobbelt portion, og brugte opskriften både til pølsehorn og pizzasnegle.)
- 50 g Gær
- 5 dl Lunken vand
- 2 tsk Sukker
- 2 tsk Salt
- 2 spsk Olie
- 125 Grahamsmel
- 100 g Havregryn
-  50 g Fuldkorns hvedemel
- Ca. 400-500 g Hvedemel

- 2 pk. Kyllingepølser 

Eller

- 1 pk. Tomatsovs
- 2 pk. Kylling i tern
- 1 pk. Pepperoni
- 2 pk. Revet ost
- Oregano


1. Rør gæret ud i vandet
2. Tilsæt salt, sukker, olie, grahamsmel, havregryn og fuldkornshvedemelet, og rør godt rundt.
3. Tilsæt hvedemel lidt af gangen til dejen ikke længere er klistret.
4. Ælt godt og sæt dejen til hævning til den har dobbelt størrelse (ca.1 time)
5. Herefter æltes den igen og deles i to lige store stykker

Pølsehorn:
6. Hvert stykke rulles ud i en cirkel på et melet bord og skæres i 10 trekanter, som rulles om hver sin pølse
7. Sil pølsehornene på en bageplade med bagepapir og lad dem efterhæve i 15 - 30 min.
8. Pensel dem med æg, vand, mælk eller hvad du lige synes. Som et ekstra pift kan du drysse med lidt sesamfrø.
9. Bages ved 200 grader varmluft i ca. 15-20 min. (Til de er gyldne)

Pizzasnegle:
6. Rul hvert stykke ud til en aflang firkant.
7. Smør dejen med tomatsovs og fyld det ønskede fyld ovenpå.
8. Rul dejen sammen til en aflang roulade, skær enderne af og skær derefter 12 snegle.
9. Læg dem på en bageplade beklædt med bagepapir, tryk dem flade og drys med lidt ost og oregano.
10. Bages ved 200 grader varmluft i ca. 15-20 min. (Til de er gyldne)

Bon appetit!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.