Stenaldermuffins med chokolade

Jeg har længe gået med lysten til at afprøve stenaldermuffins. Jeg har set dem flere steder, men besluttede mig for at gå udfra min opskrift på brødet. Som du kan finde lige HER



Så jeg prøvede først med chokolade og tranebær. Disse blev en stor succes. Både manden og jeg var vilde med resultatet.

Stenaldermuffins ca. 14 stk.
- 100g Græskarkerner
- 100g Solsikkekerner
- 100g Mandler
- 100g Sesamfrø
- 100g Mørk chokolade
- 100g Tørrede tranebær
- 5 Æg
- 1 dl Olivenolie
- 0,5 tsk. salt

1. Start med at hakke chokoladen og mandlerne groft.
2. Pisk derefter æggene sammen.
3. Tilføj derefter kerner, frø, tranebær, olivenolie,  salt, det hakkede chokolade og mandlerne
4. Rør det hele godt sammen.
5. Fordel dejen i silikonemuffinsforme, og bag dem i alm. ovn ved 170 grader i ca. 25 min. Lad dem efterfølgende køle helt af og server.

Tip: For lidt ekstra sødme kan der dryppes akaciehonning over kagerne som lidt topping.

Bon appetit!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.