Sunde påskeæg.

Jeg har tidliger haft lavet et opslag med sunde sukkerfri påskeæg i påsken. Men jeg sad lige og fedtede lidt rundt med min mobil og fik opslaget slettet. Så nu kommer det lige igen..


Mine forældre skulle have et påskeæg, så jeg valgte, at prøve mig med at lave sukkerfri påskeæg, da min far har sukkersyge. Plus, så er jeg selv en stor macipangris, så det skader ikke de er sukkerfri. 



Alm. Påskeæg
- 200 g Mandelmel
- 1 tsk. Flydende sødemiddel
- 2 tsk. Mandelessens
- 1 Pastueriserede æggehvide



Lakrids påskeæg
- 200 g Mandelmel
- 1 spsk. Lakrids pulver
- 1 tsk. Flydende sødemiddel
- 2 tsk. Mandelessens
- 1 Pastueriserede æggehvide

- Mørk chokolade til overtræk (Jeg brugte 76%)

Passionsfrugt påskeæg
- 100 g Mandelmel
- 0.5 tsk. Flydende sødemiddel
- 1 tsk. Mandelessens
- 0.5 Pastueriserede æggehvide
- Saften fra en passionsfrugt

- Hvid chokolade til overtræk

1. Ælt alle ingredienserne godt sammen
2. Når det har en ensartet konsistens, sættes det på køl i 1 time.
3. Når marcipanen er kold, formes små æg.
4. Sæt dem tilbage på køl, mens du smelter overtræks chokoladen.
5. Når de er overtrukket, pyntes de og stilles i køleskabet til tørring. Når chokolden er tør, kan de entens serves eller pakkes til gave.


Bon appetit!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.