Svampede Chokolade muffins

I anledning af vi skal på heldagstur til Fårup sommerland, skal der jo pakkes lidt mad, og lidt hygge. 
Så jeg besluttede mig for at bage nogen himmelske chokolademuffins, som er helt fantastisk svampede, bløde og lækre. 

Disse lækre muffins, er fundet ved HER Det er et af de steder jeg henter inspiration fra, da jeg synes, der en del gode og dejlige opskrifter på noget sødt.. Mums. :D

Svampede Chokolade muffins:
- 1 Æg
- 225 g Sukker
- 1 dl. Flydende Becel
- 250 g Hvedemel
- 50 - 65 g Kakao (Alt efter hvor kraftigt du kan lide den)
- 1 tsk. Natron
- 1 tsk. Vanillesukker
- 1 dl Mælk
- 3 dl Kærnemælk


1. Æg, sukker 
og Becel piskes sammen til en luftig masse.
2. Mel, kakao, natron og vanillesukker kommes i. 
3. Mælk og kærnemælk tilsættes til sidst, og dejen røres sammen til en ensartet masse. 

Kagerne bages ved 200 grader i ca. 10 min 

Sukker Glasur:
- Flormelis 
- Vand
- Brug evt. lidt farve, for at friske det lidt op.

1. Find en lille skål, hæld lidt flormelis i og en lille smule vand. 
2. Rør så rundt, til der ingen klumper er.
3. Tilsæt flormelis indtil den har den ønskede konsistens (jeg foretrækker en konsistens lignende youghurt).

Disse er pyntet med sukkerglasur i lyserød, Turkis sukker støv og lidt puf sukker (Bare for hyggens skyld, det er jo bare lige lidt til i aften.. :P).

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.