Farvning af fondant.

Farvning af fondant er meget let.
Grunden til at jeg vil lave et bette indlæg omkring farvning af fondant, er fordi jeg skulle farve noget den anden dag, da jeg skulle holde min fødselsdag. Til at starte med følte jeg mig lidt på bar bund, men det var sådan set utrolig let.. 


Du skal bruge:
- Fondant
- Pastafarve
- Silkekone underlag (Eller et andet form for underlag, da det farver meget)
- Tandstik

Sådan gør du:
1. Du tager din fondant og ælter den blød.
2. Så tager du en tandstik og tager lidt farve på den. Når du bruger pastafarve, skal der ikke meget farve til .
3. Så ælter du din farve ind, indtil at din fondant ikke længere er stribet. Hvis ikke du syntes der er nok farve, tager du lidt mere farve og ælter ind.

4. Efter du har farvet dit fondant, lægger du den i en lufttæt pose og derefter i køleskabet.
Grunden til at du skal lægge den i køleskabet er, fordi den bliver lettere at arbejde med. Bliver den for varm, klistrer den for meget.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.