Cookies

Kom helt fra at skrive et indlæg igår, men sådan går det jo nok når det er helt nyt med det her "blog-halløj". :)

Min mand havde en stor trang til lidt lækkert, så der kom ideen om at lave cookies. Jeg har før prøvet andre typer cookies, hvor jeg ikke har været helt tilfreds. Men dem her synes jeg har den gode sprødhed i kanten og den bløde midte..

Helt perfekt til hygge med kaffe.. :)


Her er en super god opskrift på lækre cookies.
Opskiften er fundet i Amos "Den store bagebog 2"

Cookies:
- 300 g Mel
- 250 g Blødt smør
- 125 g Sukker
- 125 g Brun farin
- 100-150 g Hasselnødder (Du kan bruge de nødder du har lyst til, eller mandler)
- 150 g Mørk Chokolade
- 2 Sammenpiskede æg
- 1 tsk. Natron
- 1 knsp. Fint salt 

1. Rør smør, sukker og farin luftig og tilsæt de sammenpiskede æg.
2. Bland mel, salt og natron, og rør det i dejen.
3. Hak chokoladen og nødder groft, og kom dem i dejen.
4. Sættes med en ske. Der skal være omkring 5 cm mellem dem. (De fylder meget ud)

Bagetiden: Ca. 10 min, midt  i en 180 grader forvarmet ovn.


Lad dem køle af på en bagerist. 




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.