Drømme Muffins.

Sikke en weekend.. 

Mini telttur ned til mine forældre. Der er da ikke noget mere hyggeligt, end at ligge i telt. Man kan høre regnen slå mod teltdugen, diverse fugle kvidre og de små ræve gø ude på marken (det skal siges, at mine forældre bor derude, hvor kraverne har madpakke med og køerne står med nummerplader). Men hyggeligt var det. Bare det at tage væk fra hverdagens stress og jag.

Udover det havde vi en bette familie hyggetur til Randers Regnskov. Det er jo skønt med en udflugt en gang imellem. For mig var det anden gang jeg har været der i hele mit liv og i guder, hvor var der lummert. ;)

Her er en opskrift på drømmemuffins. Jeg har brugt opskriften fra "Amo, Den store fødselsdags bagebog"
Det var faktisk samme opskrift jeg brugte til min egen fødselsdag, og folk var vilde med dem.. :P



Drømme Muffins:
- 250 g Mel
- 50 g Margarine
- 300 g Sukker
- 3 Æg
- 3 tsk. Bagepulver
- 1 tsk. Vaniliesukker
- 2 dl. Mælk

Kokosmassen:
- 125 g Smør
- 100 g Kokosmel
- 250 g Brun farin
- ½ dl Mælk

1. Æg og sukker piskes til tyk masse
2. Mel, bagepulver og vaniliesukker, vendes forsigtigt i den pisket masse.
3. Mælk og margarine koges op og blandes i massen.
4. Dejen fordeles nu i ca. 18 - 20 muffinsforme.
5. Bag drømme muffins midt i en forvarmet ovn ved 200 grader i 15 - 20 minutter.
6. Ingredienserne til kokosmassen smeltes sammen i en gryde mens kagerne bager.
7. Når kagerne har bagt, fordeles kokosmassen straks på dem og bages yderligere i 5 minutter ved 200 grader.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.