Diverse dadelkugler.

Noget sødt og forholdsvist sund har vi alle jo brug for en gang imellem. Opskriften her er inspireret af en low carb udgave. 

Jeg har prøvet mig frem med lidt forskellige opskrifter, men har fundet frem til min egen. Her er lidt af min samling.

Grunddejen:
- 10 friske dadler (Tørrede dadler kan også bruges. Men de gør dejen lidt mere løs/tør, og dette gør, at man skal bruge lidt flere kræfter, når kuglerne skal trilles)
- 2 håndfuld nødder (nødderne varierer alt efter, hvilken slags kugler man vil lave)
- 1- 1 1/2 spsk kakao

1. Det hele blendes i en minihakker eller foodprocessor.
2. Efter kuglerne er formet, kan de stilles på køl eller nydes med det samme som lidt hygge.

Romkugler:
- 1 spsk romesse
- Kokos
- Her bruger jeg normalt mandler

- For at gøre dem her lidt anderledes har jeg brugt tørret hindbær, som gør dem syrlige.

1. Tilsæt romessensen i grunddejen
2. Form kuglerne og tril dem i kokos (eller tørret hindbær)


Lakridskugler:
- Lakridspulver
- Her har jeg brugt pistacie nødder eller mandler

1. Form kugler og tril i lakridspulver


Kakaokugler:
- Kakaopulver
- Her har jeg brugt hasselnødder eller mandler

1. Form kugler og tril i kakao pulver

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.