Low carb bananpandekager.

Jeg havde sat mig for at tabe mig forrige år, og har indtil videre tabt mig 23 kg. Dette er jeg utrolig glad for,  og under min udvikling og mit vægttab har jeg forsøgt med lidt sundere udgaver af det jeg normalt spiser.

Inde på Instagram florerede der mange billeder af de populære bananpandekager. Så jeg skulle selvfølgelig også prøve at lave dem. De er lidt specielle, men super lækre. Man skal bare ikke sammenligne dem med alm. pandekager, da smagsoplevelserne og teksturen er vidt forskellig.


Bananpandekager:
- 2 modne bananer
- 2 æg
- Havregryn efter smag (jeg brugte omkring 1-2 dl)
- 1 tsk bagepulver
- 2 spsk mælk

- For at give dem et ekstra pift, kan der med fordel kommes friske blåbær i dejen.

1. Start med at mos bananerne for sig
2. Pisk æggene i en skål for sig
3. Tilsæt bananerne, havregryn,  bagepulver og mælk og bland det hele godt sammen.
4. Steg dem i lidt olie. :)

Jeg spiste dem med skyr og frisk frugt, hvilket var rigtig lækkert. Skyren giver en dejlig syrlighed til de lidt søde pandekager.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.