Low carb træstammer.

Jeg er en stor fan af træstammer. Så jeg var meget spændt på at lave disse. Jeg synes selv at de var super gode, og de viste sig også at være et kæmpe hit. De blev lavet som en værtindegave, hvor værterne var på low-carb kuren.


Det er samme udgangspunkt som daddelkuglerne. Her er et link til et tidligere indlæg. → Tryk her
Men I får lige opskriften igen for god ordens skyld.

Træstamme dejen: (Jeg brugte en dobbelt potion af dejen)
- 10 Friske dadler (Tørrede dadler kan også bruges. Men de gør dejen lidt mere løs/ tør, og dette gør, at man skal bruge lidt flere kræfter, når kuglerne skal trilles)
- 2 Håndfuld mandler
- 1½ spsk. Kakao
- 1 spsk Romesse

1. Det hele blendes i en minihakker eller foodprocessor.
2. Form små træstammer/ brød
3. Stil dem på køl mens marcipanen laves

Marcipan:
- 100 g Mandler
- 1 bæger pasteuriseret æggehvider (1½ æggehvide)
- 1 tsk. Mandelessens
- 1 spsk. Sukrin melis (Prøv dig frem)

- Mørk smelte chokolade (Jeg brugte 80%)

1. Smut mandlerne og mal dem til en fin mel
2. Bland mandelmelet med resten af ingredienserne
3. Stil på køl ½ time

4. Fordel marcipanen på træstammerne (Jeg syntes det var svært at rulle, så trykkede det tyndt mellem fingerne og fordelte det der på. )
5. Dyp enderne i smeltet chokolade, vent på det er tørrer og server.. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.