Kylling pie med spinat..

Her er en let og lækker kyllingepie, som er utrolig velsmagende og let at lave. Den originale opskrift var med hakket kalkunfars, men jeg foretrækker dog med kylling. 

Opskriften er en, jeg har fået for utrolig lang tid siden af min kære svigerinde. Hun lavede det altid, når jeg kom på besøg. Derfor er det en total yndlingsret. 



Dejen:
- 100 g Alm. Mel
- 150 g Grahamsmel
- 200 g Smør
- 1 Æg
- 1/2 tsk Salt
- 1 spsk Mælk

- Æg til pesling

1. Hak mel og smør sammen
2. Tilsæt æg og salt
3. Saml dejen med mælk og læg dejen i køleskabet mens du laver fyldet

Fyld:
- 1 Rødløg
- 300 g Hakket kyllingefars
- 1 spsk Olie
- 2 tsk Paprika
- 1 tsk Chili
- 1/2 dl kaffefløde
- 1 dl Bouillon (jeg bruger enten kylling eller grønsags.)
- 1 spsk majsstivelse
- 250 g blancheret spinat

1. Hak løget fint og svits det i olien sammen med kødet.
2. Tilsæt krydderier, fløde og bouillon og lad det simre 5 min.
3. Jævn med majsstivelse,  hvis den er meget våd.
4. Del dejen i to og rul dem ud til to runde plader. Der passer til et tærtefad på 24-26cm
5. Læg den ene i fadet og hæld kødfyldet i.
6. Fordel spinaten over og læg den anden dejplade over som låg.
7. Pensl med æg og bag den ved 225 Grader (alm. ovn) i ca. 35 min.

Dette er taget af en tidligere pie. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.