Lækker honningristet müsli..

Jeg har været enormt dårlig til at få en ordentlig morgenmad. Men jeg har nu bestemt, at det skal der laves om på. Så derfor har jeg valgt at lave min egen müsli, da jeg ikke er så vild med dem man kan købe.
Denne müsli er kun et udgangspunkt for, hvordan den kan laves. Det er kun fantasien som sætter grænser. Du kan tilføje flere slags korn, gryn eller nødder. Jeg fandt lidt hjælp lige HER, hvor jeg fik ideen til at honningriste min müsli. 


Honningristet müsli:
- 2 spsk. Honning
- 50 g Mandler
- 50 g Hasselnødder
- 50 g Solsikkekerner
- 150 g havregryn
- 10 g Chia frø

Tip: Du kan med fordel tilføje tørret frugt eller bær

1. Smelt honningen på en middelvarm pande.
2. Hak mandlerne og hasselnødderne groft og hæld dem på panden sammen med solsikkekernerne, når honningen er smeltet.
3. Lad nødder og frø riste i et par minutter under omrøring.
4. Når nødder og frø har fået lidt farve, tilsæt havregryn.
5. Lad müslien stege videre under omrøring, indtil den er gylden. (Pas på den ikke brænder på, det kan gå lidt hurtigt)
6. Når müslien er færdig tilsætter du chia frøene og hæld müslien over på en bradepande beklædt med bagepapir, og lad müslien køle af.
7. Når müslien er kold, opbevar müslien i en lufttætbeholder.

Bon appetit!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.