Mexican pulled chicken

Jeg har i lang tid haft lyst til at prøve pulled chicken. Jeg fandt en opskrift på en blog jeg følger, men syntes den virkede meget krævende. Så det har afholdt mig fra at prøve det af.


Men så kiggede jeg lidt på nettet efter lidt inspiration til diverse ting, og faldt tilfældigvis over denne opskrift hos frk. Sveske lige HER. Og gud, hvor er den lækker og nem! Så den blev afprøvet her til aften. Dog er den tilpasset lidt, da jeg ikke kan tåle alt for stærk mad (men den giver alligevel et lille spark)

Mexican pulled chicken: (2-3 pers.)
- 500 g kyllingefilet
- 1 lille løg
- 1 spsk olie

Tomat sauce:
- 1 dåse Hakkede tomater
- 1/2 dåse Tomatpuré (á 70 g)
- 2 tsk Hvidvinseddike
- 3 fed Hvidløg
- 2 tsk Chilipulver
- 1 tsk Spidskommen
- 1-2 spsk Oregano
- 1 tsk Brun farin
- Smag til med salt og peber

1. Blend alle ingredienserne til saucen sammen i minihakkeren.
2. Skær løget i små tern.
3. Varm olien op i en gryde med stor bund eller en sautérpande.
4. Svits løgene i olien til de er gennemsigtige.
5. Steg kyllingebrysterne 3- 5min. på hver side i gryden sammen med løgene.
6. Hæld saucen over kyllingen og bring i kog.
7. Lad kyllingen simre i saucen i ca. 20-30 min. til den er helt mør.
8. Tag kyllingen op og træk kødet fra hinanden med to gafler.

Du kan servere den med flere forskellige ting (salat, ris, i en sandwich) Vi havde lyst til pasta, som gik super godt dertil. 

Bon appetit! 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.