Dadelkugler med pebermynte.

I noget tid har jeg haft en flaske pebermynteessens til at stå i skabet, og jeg har haft et par ideer til, hvad jeg gerne vil lave. Men så blev den rykket inderst i skabet, og så røg den ud af mine tanker.

Men da jeg en dag fik ryddet lidt op i skabet, fandt jeg den igen. Så jeg har prøvet mig med en omgang sunde dadlekugler med pebermynte og chokolade.


Jeg er ikke selv den store fan af pebermynte, men det er Morten. Og han godkendte dem. :)

Dadelkugler:
- 10 Dadler
- 20 g Mandler (ca. en lille håndfuld)
- 0.5-1 tsk Pebermynte essens

- Mørk chokolade (til at dyppe i)

1. Start med at  hakke dadler og mandlerne i en minihakker eller foodprocessor. 
2. Tilsæt derefter pebermynteessensen, og blend rundt igen. 
3. Tilsæt evt. lidt vand hvis du har brugt tørrede dadler. 
4. Form kugler og dyp dem i den smeltede chokolade. 
5. Stil på køl til chokoladen er størknet og server.

Bon appetit! 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.