Skønne boller uden mel.

Her er en skøn opskrift på en omgang luftige boller uden mel. 
Jeg elsker at eksperimentere med forskellige typer bagværk. 
Lige for tiden prøver jeg at skære ned på hvede, så jeg har derfor søgt lidt rundt på nettet for lidt indspiration.


Jeg fandt denne blog, som har en masse lækre og gode opskrifter.
Jeg har dog tilpasset opskriften med hvad, jeg havde i køleskabet.

Luftige boller: 12stk
- 4 Æg
- 2 dl Skyr
- 3 dl Mandel mel
- 2 tsk. Bagepulver
- 4 spsk. HUSKfiber
- 4 spsk. Olivenolie
- 2 spsk. Malet hørfrø
- 3 tsk. Hele hørfrø
- 2 spsk. Malet solsikkekerner
- 3 tsk. Hele solsikkekerner
- 1 tsk. Salt

1. Start med at tænde ovnen på 200 grader.
2. Derefter piskes æggene sammen og alle ingredienserne blandes i.
3. Lad dejen hvile i 10-15 minutter. (Dejen bliver fast af at hvile)
4. Kom kold vand på hænderne og form nu 12 boller.
5. Bag bollerne i den varme ovn i ca. 10- 12 minutter. (Pas på med at giv bollerne for meget, så bliver de tørre)

Bon appetit!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.