What up! Peanutbutter cup?

I lang tid har Morten spurgt mig, om jeg ikke vil forsøge mig med at lave peanutbutter cups til ham. Men som mange andre ting er de røget på to do listen.



Men her til eftermiddag havde jeg lidt mørk chokolade tilovers efter at ha dyppet jordbær til vores aftens hygge. Så der var lige nok til at lave et par cups.

Peanutbutter cups: 8 små
- 100 g Mørk chokolade (Jeg brugte 76%)
- 2-3 spsk Peanutbutter

1. Start med at smelte chokoladen
2. Når det er smeltet, putter du en en skefuld i hver form, så det dækker bunden. Brug din ske til at kører chokoladen op af siderne. Når det er gjordt ved alle sammen smides det i fryseren i 10 min.
3. Når det første lag er stivnet, tager du en lille skefuld peanutbutter og fordeler ovenpå.
4. Til sidst fylder du formen op med chokolade, så det dækker peanutbutteren. (Pas på din chokolade ikke er for varm, ellers kan den smelte din peanutbutter)
5. Bank forsigtigt dine forme så diverse luftbobler kommer til overfalden. Derefter stilles de i fryseren i 30 min.


Bon appetit!

Kommentarer

  1. Mmmh de ser alt for lækre ud! Mums ;-)
    Knus Anna
    - anna-mad.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, de er også blandt favoritterne her hjemme.. 😊

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.