Chia brød

Jeg er blevet forelsket i chia frø. Jeg synes de er utrolig lækre oven på skyr, diverse grød og selv i bagværk. Jeg har før købt noget lækkert brød med chia frø, så derfor har jeg været på udkig efter en lækker opskrift. Som jeg fandt lige HER


Chia Brød: 
- 8 dl Mælk
- 2 dl Skyr
- 50 g Gær
- 1 spsk. Honning
- 0.5 tsk Salt
- 2 dl Havregryn
- 2 dl Chia frø
- 200 g Grahamsmel
- 600 g Hvedemel

1. Lun mælken. Opløs gæren i mælken.
2. Kom salt, honning, gryn, skyr og chia frø i.
3. Kom grahamsmel i og hæld hvedemel i lidt ad gangen. Dejen kan ikke æltes men skal være som tyk grød.
4. Hældes i franskbrødsforme og sættes i en kold ovn. (Jeg lavede 3 brød)
5. Tænd ovnen på 185 ºC og bag i ca. 70 min (varmluftsovn ca. 50 min).

Bon appetit!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.