Overnight oats med chokolade protein

Overnight oats er over det hele på instagram og på diverse sundhedsblogs. Så, med min nysgerrighed skulle jeg selvfølgelig også prøve denne populære grød. 

Jeg har før prøvet mig frem, men det har aldrig rigtig lykkedes mig. Men når alle andre har kunnet få det til at virke, hvorfor så ikke også mig? Jeg syntes selv, at dette er et godt forsøg, og derfor vil jeg gerne dele den med jer andre. ;)


Overnight oats:
- 45 g Havregryn
- 0,5 dl Mælk
- 2-3 spsk Vand
- 2 spsk Skyr
- 0,5 scoop Chokolade proteinpulver (du kan erstatte proteinpulveret med 2 tsk alm. kakao pulver)
- 1 tsk Vanilje pulver
- 1 tsk  Chia frø

Tip: For lidt ekstra "chokolade" smag kan du tilføje 1 tsk Kakao pulver til grøden. 

Dag 1:
1. Aftenen før røres alle ingredienserne sammen og hældes i en lufttæt beholder.
2. Stil grøden i køleskabet natten over.

Dag 2:
3. Tag grøden ud af køleskabet og rør den op med 1 spsk Skyr.
4. Top grøden af som du ønsker. Jeg brugte frysetørret hindbær og banan, fordi jeg syntes det smager lækkert til chokolade smagen:P

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.