Sunde chokoladecookies

Jeg har idag haft en total dovnedag, hvor jeg har holdt fri fra det hele. Men hele dagen har jeg haft lyst til at bage en omgang sunde cookies, og afprøve en ny idé.


Men jeg har nærmest ikke orket det, indtil jeg så et billede af en omgang lækre cookies på instagram..  Så måtte jeg lette måsen, og komme ud og igang med at afprøve min nye opskrift. ;) Du kan finde den anden opskrift lige HER.


Sunde chokoladecookies: Ca. 8-10stk
- 80 g Hasselnødder
- 3-4 spsk. Havregryn
- 1 tsk Vaniljepulver
- 2 Æg
- 1/4 tsk. Bagepulver
- 1 spsk. Honning
- 1 tsk Kakao
- 20-30 Mørk chokolade (Jeg brugte 80%)

1. Start med at smelte den mørke chokolade
2. Imens den smeltes, hakkkes nødderne til en grov mel
3. Bland derefter alle ingredienserne sammen til en fast masse
4. Form små cookies på en bradepande beklædt med bagepapir.
5. Bag dem ved 200 grader i 10-12 minutter.


Bon appetit!

Kommentarer

  1. Kan man erstatte honningen med noget andet? Da jeg er meget allergisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld, jeg har slet ikke set din besked.

      Honningen er brugt som sødemiddel, du kan fx. bruge dadler eller lidt andet sødemiddel. Ellers kan du også undlade at bruge det.. 😊

      Slet
  2. Bliver dine også luftige og lidt svampede i det?

    SvarSlet
  3. kan man bruge rug gryn istedet for havregryn?

    SvarSlet
    Svar
    1. Rug grun har en lidt anden smag, men tror sagtens de kan bruges så skal de måske bare sødes lit mere.. 😊

      Slet
  4. hvor mange småkager for man ud af det???

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.