Hjemmelavet æblegrød

Jeg fandt de fineste små æbler i netto den anden dag, og fik sådan lyst til hjemmelavet æblegrød med rasp og flødeskum.


Men da jeg prøver at holde den sunde stil lige i tiden, blev det til hjemmelavet æblegrød med tørristet rasp og mælkeskum.

Æblegrød:
- 750 g Æbler
- 2 spsk Vand
- Korn fra en halv vaniljestang

1. Skræl æblerne, fjern kernehuset og skær i grove tern
2. Put æblerne, vand, vaniljekorn og stang i en gryde
3. Kog ved svag varme til æblerne er møre (ca. 20 min. )
4. Når de er færdige fiskes vanjile stangen op, og de grovere æblestykker moses med en gaffel.
5. Lad grøden afkøle og server som ønskes.

Jeg ristede rasp på panden, og piskede mælk til "flødeskum" med min bamix.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.