Æggemuffins

Jeg har tænkt på at lave æggemuffins i laaang tid nu, men jeg har har haft meget og se til, så det blev hele tiden udskudt. Men lige i dag havde jeg tid til og mulighed for det, da vi skal på tur imorgen. Så det var den perfekte undskyldning for at prøve det af.  

Normalt ville jeg bruge kylling i opskriften, men her er min version med bresaola og pancetta.
Disse basser er gode til frokost eller som mellemmåltid.

Æggemuffins: 6 stk
- 6 Æg
- 1 dl Hytteost
- 4 små tomater
- 1 Peberfrugt
- 1 lille løg
- 200 g kylling eller skinke
- Salt & Peber

1. Pisk æggene godt sammen og tilføj hytteost, og rør rundt
2. Hak løg, tomater og peberfrugt, og put i ægge massen
3. Tilsæt derefter de sidste ingdienser.
4. Kom nu massen i silikoneforme (Det gør dem letter at få dem ud)
5. Bages ved 200 grader i 30-40 min. (Indtil de er gyldne og faste)


Bon appetit!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.