Sunde banan-chokolademuffins uden mel og sukker

Jeg har i lang tid kigget på forskellige blogs efter gode opskrifter på sunde muffins. I dag havde jeg en voldsom sød tand, så jeg besluttede for at fixe en bette opskrift sammen, med det jeg lige havde.
Jeg brugte min bamix (stavblender) til at blande hele dejen sammen.



Sunde banan-chokolademuffins: 10-12 stk
- 3 spsk Skyr
- 3 Bananer
- 3 Æg
- 3 spsk Kakao
- 1½ tsk Vaniljesukker
- 1 tsk Bagepulver
- 1½ dl Havregryn
- 1 dl Mandler el hasselnødder.

Tip: Du kan med fordel putte 70g 70% mørk chokolade eller kakao nibs i.'

1. Mos bananerne enten med en gaffel eller en stavblender
2. Tilsæt æg og havregryn blend det med stavblender. (Ellers kan du blende det i en minihakker inden)
3. Tilsæt bagepulver, vaniljesukker, kakao og skyr.
4. Til sidst hakker du mandler kommer det i dejen.
5. Kom dejen i muffins forme og bag dem i ovnen i 20min. på nederste rille ved 200 grader

Kommentarer

  1. Har du nogen ide om hvor mange kalorier der er i en muffin hvis der laves 12 stk ud af ovenstående portion?

    SvarSlet
  2. Hej Malene. Super fed opskrift :) Jeg har lige bagt en portion til min mor, da hun har besluttet sig for at tabe sig, men hun lyster stadig efter sukker.

    De er i ovnen lige nu. Men bliver de ikke bitre uden sukker? KH fie 13 år

    SvarSlet
    Svar
    1. Bananerne er med til at søde kagerne men hvis du stadig finder dem lit bitter så kan du prøve at søde dem med lidt honning.

      Slet
  3. Hej, undersøgte kagerne lidt, da jeg leder efter de perfekte muffins til min fødselsdag på tirsdag, så afprøver måske dem her imorgen :D
    Men kom i hvert fald frem til disse "nutrition facts" ;)

    Nutrition Facts
    Serving Size 57 g
    Amount Per Serving
    Calories 98
    Calories from Fat 38
    Total Fat 4.2g
    Saturated Fat 0.7g
    Trans Fat 0.0g
    Total Carbohydrates 12.9g
    Dietary Fiber 2.3g
    Sugars 4.6g
    Protein 4.2g

    P.S. Det selvfølgelig for én enkel kage, hvis man laver hele 12 stk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Det var super sødt af dig og dele..

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.