Her er Karla cupcake cyklen og opskriften der til..

Siden er jo opkaldt efter min cykel, så nu må tiden vist være til at vise den, og opskriften som fulgte med den.. :) 
Cyklen er fra Everton, en lillesøster til Kildemoes. Modellen hedder Karla Cupcake, og  er en limited edition. 





Cupcaken:
- 3 Æg
- 2,5 dl Sukker
- 100 g Smør
- 4 dl Mel
- 2 tsk. Bagepulver
- 3 spsk. Kakao
- 1 dl Fløde

1. Smelt smørret og lad det køle. 
2. Pisk æg og sukker luftigt.
3. Bland de tørre ingredienser i æggemassen skiftevis med smørret.
4. Slut af med at piske fløden i.
5. Hæld dejen i papirsforme, fyld dem kun 3/4 op.
6. Bages midt i ovnen på 200 grader i ca. 10- 12 minutter


Frostingen:
- 250 g Mørk Chokolade
- 1,5 dl Fløde
- 2 spsk. Honning
- 1 knivsspids Salt
- 1 spsk. Smør
- 100 g Philadelphiaost
- Krymmel til pynt

1. Hak chokoladen fint.
2. Giv fløden, honning og salt et opkog og hæld det over chokoladen under omrøring.
3. Tilsæt philadelphia osten og smørret til sidst
4. Lad frostingen afkøle og det på hver cupcake og pynt med krymmel.

Bon appetit!




Kommentarer

  1. Fantastisk at du har lagt opskriften ind! Jeg har også cyklen og vil prøve opskriften til min fødselsdag, men den er blevet væk fra mig. Så tusinde tak;)
    Hilsen Nanna fra Grenaa:)

    SvarSlet
  2. Også et stort tak herfra:) Jeg har også cyklen...som desværre synger på sidste vers. Og jeg vil bage kagerne inden jeg tager afsked med cyklen, men sadlen er blevet så slidt jeg ikke kunne læse opskriften. Så glæder mig til at smage kagerne. PS jeg synes altid det har været sjovt at møde en søstercykel i bybilledet. Kh Tina fra nørrebro

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Spinat pandekager.

Rugbrødslagkage.

Alm. gode kanin boller.